برگزاری دومین دوره از اردوی سراسری کودکان کار در کشور

معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دومین اردوی فرهنگی و تفریحی ویژه ۱۵۰ تن از کودکان کار و خیابان تحت عنوان فرزندان خورشید در شهر تنکابن استان مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، محسن کرمانی با بیان اینکه کودکان کار به دلیل شرایط سخت زندگی و تعهدات سنگین معیشتی، از بسیاری از حقوق و فرصت‌های دوران کودکی خود محروم می‌شوند، گفت:  یکی از این حقوق اساسی، داشتن اوقات فراغت مناسب است. اوقات فراغت با فراهم کردن فرصت‌های مختلف برای بازی و انجام فعالیت‌های خلاقانه به فرآیند رشد فکری، عاطفی و اجتماعی کودکان کمک زیادی می‌کند و به همین ترتیب محرومیت از آن نیز می تواند به این فرآیند آسیب بزند. بر همین اساس برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان باید به عنوان یکی از محورهای اصلی مراقبت از ایشان مورد توجه قرار گیرید.

وی افزود: در همین رابطه، اردو از جمله برنامه هایی است که فواید متعددی برای کودکان دارد؛ یادگیری مهارت‌های جدید، فرصت آشنایی با افراد جدید، تقویت روحیه کار تیمی، آشنایی با اقلیم و فرهنگ های متفاوت، تامین فرصت هایی ایمن برای بازی و شادی از فواید اردو برای آنها است.

کرمانی با بیان اینکه کودکان کار و خیابانی به دلیل پیشینه اقتصادی ضعیف، زندگی در حاشیه شهرها و وضعیت های ناشی از کار غالباً شانس کمتری برای استفاده از فرصت های تفریحی دارند، گفت: این کودکان حتی ممکن است برای استفاده از امکانات تفریحی عمومی نظیر پارک ها و زمین های بازی نیز با  موانع روانی و اجتماعی مواجه باشند.

معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با هدف هویت بخشی به کودکان کار دومین دوره از اردوی کودکان کار با عنوان فرزندان خورشید از تاریخ ۱۶ مرداد به مدت یک هفته در اردوگاه فرهنگی حبیب بن مظاهر تنکابن در استان مازندران برگزار شد.

وی افزود: در این اردو تعداد ۱۵۰ کودک از ۱۵ استان کشور حضور داشتند و برنامه های تفریحی و فرهنگی متنوعی اعم از تماشای فیلم، بازدید موزه، پیاده روی در جنگل، فوتبال، شنا، مسابقه نقاشی، شرکت در نماز جماعت و برگزاری جلسه عزاداری سید شهدا  برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

کرمانی بیان داشت: انتخاب مکان مناسب و جذاب و ایمن برای کودکان، حضور مربیان مجرب برای نظارت بر فعالیت های کودکان و برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های متنوع تفریحی، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و هنری از ویژگی های برجسته این اردو بود و بنابر ارزیابی به عمل آمده همه کودکان و مربیان این اردو را فرصتی منحصر به فرد برای تفریح و خودسازی تلقی کردند.

معاون اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: اردوی فرزندان خورشید تنها بخشی از برنامه جامعی است که سازمان بهزیستی جهت ارایه خدمت به کودکان کار و خیابانی در بستر نهاد خانواده و با رویکرد کاهش آسیب، توانمندسازی و خروج از چرخه کار تدارک دیده است.

کد خبر 111878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =